Mobilbilletter
Du skal have modtaget din mobilbillet, inden du stiger på bussen. Hvis du modtager din mobilbillet, efter du er steget på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.
Movia har GPS i alle busser, som sender information om ankomst- og afgangstider tilbage til os. Vi kan samtidig se i vores systemer, hvornår du har købt din mobilbillet. Vi har derfor mulighed for at se, om du har købt og modtaget den, inden du stiger på bussen.
Vær opmærksom på, at kopiering, ændring eller videresendelse af mobilbilletter ikke er tilladt og betragtes som misbrug.
Vejledning til brug af mobilbilletter
Du skal have modtaget din SMS-billet, inden du stiger på bussen. Hvis du modtager din SMS-billet, efter du er steget på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.
For at modtage din SMS-billet, skal du huske at svare ’Ja’ til din bestilling. Hvis du ikke svarer ’Ja’ inden for ét minut, bliver din bestilling annulleret.
Hvis du har forbindelsesproblemer og derfor ikke har modtaget din SMS-billet, skal du købe billet på anden vis – eller vente med at stige på, til du har en gyldig billet.
Forkert startzone?
Du skal bestille din SMS-billet fra den zone, hvor du stiger på bussen. Du kan finde zonenummeret ved infotavlen på stoppestedet. Hvis din SMS-billet er bestilt fra en forkert startzone, er det ikke en gyldig billet, og du vil modtage en kontrolafgift.
Du skal have modtaget din mobilbillet, inden du stiger på bussen. Hvis du modtager din mobilbillet, efter du er steget på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.
Udfordringer med appen?
Oftest skyldes udfordringer med appen manglende adgang til internettet, problemer med telefonens placeringstjenester, dårlig dækning eller udløbne betalingskortoplysninger.
Hvis du ikke kan købe billet på appen, skal du købe billet på anden vis - f.eks. SMS-billet – husk at denne også skal være modtaget, inden du stiger på bussen.
Har du ikke købt og modtaget din mobilbillet, inden du steg på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.
Få hjælp her: Hjælp til DOT Billetter app.
Du skal kunne fremvise din mobilbillet ved billetkontrollen. Du skal derfor sørge for at have strøm på din telefon, så du kan fremvise din mobilbillet til kontrolløren.
Hvis du ikke kan fremvise din mobilbillet til kontrolløren, vil du modtage en kontrolafgift.
Det er ikke muligt at indsende upersonlige billetter, herunder mobilbilletter, efterfølgende, da disse kan overdrages til andre.