Kontakt DOT
Ring
Hvis du har brug for et svar nu og her, kan du ringe ind til DOT på telefon: 7015 7000
Vi kan blandt andet rådgive omkring hvordan du kommer fra A til B, hvilke regler der er for de forskellige transportmidler samt hvilken billettype som vil passe bedst.
- For henvendelser vedrørende bus/lokaltog: Mandag-fredag kl. 7:00-18:00, lør-, søn- og helligdage kl. 8:00-18:00.
- For henvendelser vedrørende tog: Alle dage kl. 7:00-20:00
- For henvendelser vedrørende metro: Mandag-fredag kl. 8:00-16:00
- For generelle henvendelser (fx vedr. apps eller billetter) vælger du i telefonen vilkårligt en af transportformerne.
Skriv
Hvis du har generelle spørgsmål, ris eller ros, eller ønsker at klage over en kontrolafgift, kan du skrive ind og få svar via nedenstående links:
- Kontakt os vedrørende bus/lokaltog
- Kontakt DSB vedrørende tog
- Kontakt os vedrørende metro
- For generelle henvendelser (fx vedr. apps eller billetter) kan du frit vælge en af ovenstående kontaktformularer
- Du kan også skrive til os på DOTs Facebookside
Om DOT Billetter App og mobile tjenester
Alle selskaber i DOT kan hjælpe med henvendelser vedrørende DOT Billetter App og mobile tjenester.
Ring 7015 7000 og vælg vilkårligt en af transportformerne - eller skriv til os via mulighederne ovenfor.
Om rejsekort
Du kan ringe direkte til Rejsekort kundeservice mandag-fredag kl. 8:00-18:00 og lørdage 10:00-15:00.
Rejsekort tlf.: 7011 3333
Om webshop
For henvendelser vedrørende DOTs webshop (pensionist-, skole- og institutionskort) (ikke apps/mobile tjenester), kan du kontakte os her:
DOT webshop tlf.: 3613 1910
OBS! Webshoppen har telefontid fra 9.00-11.30 (man-fre).
Klager
Hvis du ønsker at klage, skal du kontakte det selskab, du har rejst med.
Hvis du har modtaget et skriftligt svar fra DSB, og du ikke er tilfreds med afgørelsen, kan du henvende dig til DSBs kundeambassadør.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er primært relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Hvis du ikke er tilfreds med afgørelsen fra Movia, DSB eller Metroselskabet, kan du klage til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro.
Bemærk: Du kan kun kontakte Ankenævnet, når du har en afgørelse fra Movia, DSB eller Metroselskabet.
Find mere information på Ankenævnets hjemmeside www.abtm.dk.