DOT Billetter app
Én app til alle rejser
Med DOT Billetter appen er det nemt at købe alle typer billetter til bus, tog og metro på Sjælland og øerne – også dit mobilpendlerkort og Pendler20.

Sådan opretter du en profil i DOT Billetter app
- Åbn DOT Billetter appen.
- Indtast dit telefonnummer og tryk Fortsæt.
- Indtast den tilsendte sms-kode og tryk Fortsæt.
- Tryk på Profil > Betalingskort i venstre øverste hjørne og vælg Tilføj nyt kort for at gemme dit betalingskort.
- Nu er du klar til at købe enkeltbilletter
- Hvis du vil købe et pendlerkort, fortsætter du med at indtaste dine personlige informationer under Profil i øverste venstre hjørne.
TIP: Husk at gemme din e-mailadresse i DOT Billetter app under Profil. Så kan du nemt gendanne dine billetter og købshistorik, hvis du skifter telefonnummer eller skal geninstallere app'en.
Brug for hjælp?
Find vejledninger og svar på de typiske spørgsmål
Kontakt DOT Kundeservice på tlf. 70 15 70 00
Billetten er først gyldig, når du har modtaget den i appen
Du må først påbegynde din rejse, når du har modtaget billetten i appen. Billetten skal være aktiv, så du kan fremvise den ved billetkontrol. Du risikerer at få en kontrolafgift, hvis du køber billetten efter påstigning i toget/bussen/metroen.
Spærring for køb af billet
Trafikselskaberne kan ved begrundet mistanke om misbrug, eller forsøg på misbrug, spærre dit mobilnummer for køb af mobilbilletter via DOT Billetter app.
Misbrug af systemet kan f.eks. være flere bestillinger, der ikke bekræftes, køb efter påstigning, at overføre billetter eller pendlerkort mellem forskellige kunder eller forsøg på at ændre billetten. Spærrede kunder vil som udgangspunkt fortsat kunne købe mobilbilletter i DOT SMS-billet, automater og med rejsekort. Ved misbrug af systematisk eller særlig grov karakter kan kunders mobilnummer dog også blive spærret for køb i DOT SMS-billet.
Klager over spærring kan rettes til DOT Kundecenter.
Opret en personlig afgangstavle og widget
Med personlige afgangstavler i DOT Billetter app, vil du få et hurtigt og nemt overblik over de næste afgange fra dine valgte stationer eller stoppesteder, inklusive forsinkelser og aflysninger. Derudover vil du modtage push-beskeder om planlagte ændringer på de afgange, du følger.
En planlagt ændring kan være planlagte reparationer på bus-, tog- og metrolinjer, eller begivenheder, der kræver omlægninger af fx busruter i en kortere eller længere periode.
Det kan også være kendte begivenheder, som fx Jonas Vingegaard på Rådhuspladsen eller cykelløb op langs hele Strandvejen.
Det er begivenheder trafikselskaberne kender til i forvejen og derfor kan give besked om i god tid, så du kan være forberedt. På den måde ved du, at din rejsetid måske bliver længere eller vil ske med andre linjer, end du er vant til.

Planlagte ændringer er altså IKKE pludseligt opståede ændringer. Du vil derfor KUN få push besked om kendte, planlagte ændringer på din ønskede rute.
Hvordan får du besked
Du vil få modtage en push besked i DOT Billetter appen en uge før ændringen træder i kraft og igen dagen før ændringen.
Sådan opretter du din personlige afgangstavle på DOT Billetter app
For at modtage push beskeder om planlagte ændringer, skal du først oprette din personlige afgangstavle på DOT Billetter app.
Din personlige afgangstavle, er en liste over de busser, tog eller metroafgange du foretrækker eller bruger mest, og derfor gerne vil kende ændringer på.
Se video-guide eller
Sådan opretter du en widget på DOT Billetter app
Ønsker du en let tilgang til dine afgangstavler, kan du oprette en widget, som vises på din hjemmeskærm sammen med dine apps.
Opret en Widget til din afgangstavle
Din Personlige afgangstavle vises direkte på din telefon med opdateringer. Du kan vælge en stor eller en lille udgave af widget.
En widget for afgangstavle til E-linjen fra Gentofte St., kan se således ud:
Du opretter din widget i DOT Billetter app.
Du kan du følge video-guiden herunder eller følge guiden, som vises i appen.

Se video-guide eller