Få pengene tilbage for dine ubrugte klip

Du kan få refunderet dine ubrugte eller delvist brugte papklippekort til Hovedstadsområdet frem til den 8. februar 2018.

Du udfylder og printer blot refusionsskemaet og fremsender det til Trafikselskabet Movia sammen med de papklippekort, du gerne vil have refunderet. Pengene overføres derefter til din nemID-konto. Hvis du ikke har en sådan konto, påfører du en anden bankkonto, hvortil pengene kan overføres.

Portoudgiften i forbindelse med fremsendelse af skema og papklippekort refunderes også. Hvis du benytter Mobilporto, skal du blot sørge for at medsende din mailkvittering, når du indsender refusionsskema og de ubrugte eller delvist brugte zoneklippekort.

Refusion til private: Udfyld og print refusionsskemaet her

Refusion til erhverv/institutioner: Udfyld og print refusionsskemaet her

Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med ønske om refusion af ubrugte klip:

Hvordan kan jeg få pengene tilbage for mine ubrugte klip?
Du kan få refunderet dine ubrugte eller delvist brugte papklippekort til Hovedstadsområdet ved at udfylde og printe refusionsskemaet og indsende det sammen med dine ubrugte eller delvist ubrugte papklippekort til Trafikselskabet Movia, Gl. Køge Landevej 3, 2500 Valby. Att.: ØKO1234.

Hvordan får jeg mine penge tilbage for de ubrugte klip?
Når du udfylder refusionsskemaet, påfører du dit navn, adresse mm og også dit CPR-nr. Du vil derefter få pengene indsat på din NemKonto.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har et CPR-nr.?
Så er der mulighed for at påføre et andet bankkontonr., hvortil pengene kan overføres.

Hvad gør vi, når vi er en virksomhed eller institution?
Så udfylder I refusionsskemaet, påfører navn, adresse mm. samt CVR-nummer og kontonr. Så vil pengene blive indsat på den angivne konto.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan gå ind på jeres hjemmeside og printe refusionsskemaet?
Du kan hente skemaet på DSBs eller Movias salgssteder.

Får jeg pengene tilbage svarende til, hvad zoneklippekortet koster i dag?
Ja, dine ubrugte klip omregnes til nutidskroner.

Kan jeg få refunderet et zoneklippekort, der gælder mellem f.eks. København og Slagelse?
Nej, det er alene zoneklippekort, der gælder til Hovedstadsområdet, der refunderes.

Kan jeg få refunderet et cykelklippekort?
Ja, hvis det er et cykelklippekort, der kun gælder til Hovedstadsområdet. Dette fremgår af klippekortet. Hvis det gælder uden for Hovedstadsområdet, kan det ikke refunderes, da det stadig kan benyttes.

Får jeg min porto dækket?
Ja, du får portoen dækket. Hvis du bruger Mobilporto, skal du blot sørge for at medsende din mail-kvittering, når du indsender refusionsskema og de ubrugte eller delvist brugte zoneklippekort.

Skal jeg betale gebyr for at få pengene udbetalt?
Nej, du skal ikke betale gebyr.